Varför blir man arg när saker går sönder?

Varför blir man arg eller förbannad när de matriella sakerna går sönder egentligen,ska man bli det eller ska man inte bara låta det vara.Jag kan säga att jag blir förbannad när saker går sönder om man har tagit sönder det med flit då alltså, särskilt när man inte står för att man har tagit sönder det utan får dra fram det hela tiden men sen vet man inte om dom säger det för att lugna ner situationen eller för att dom har gjort det.Ska det vara så svårt att erkänna att det är inte mer än en sak. Det handlar inte om att man har tagit ett liv eller liknande.

Jag kan tänka mig,för att det kostar pengar att ersätta det.Och att man kanske inte har pengar att ersätta det med.vad vet jag, jag hoppas att man kanske får svar på dessa frågor som man kan tänkas få i skallen,men varför säger en massa folk att jag bara tänker på skit när det finns en yttrandefrihet.
Får inte jag fundera på vad jag vill,ska jag hela tiden tänka på vad jag ska säga, ska det vara så svårt att acceptera människan som dom är och att acceptera vad som man VILL säga och göra det.

Vad är bäst att göra?
Tex. du blir på körd av en annan bil och du går ut och ser att hela bakdelen har blivit helt kass!
1: Du går ut ur bilen och skäller som bara den att han har förstört din bil eventuellt slår till personen.
2: Du går ut och frågar hur det gick med den andra personen och dom andra personerna i bilen.

Jag tror att man gör som 1:an, men det händer nog helt undermedvetet för man ser bara pengarna som försvinner pga reperationen på bilen.

Ska det vara så svårt att bry sig om andra människor. 


Kommentarer
Postat av: Karin

Tyvärr är det väl så i vårt samhälle idag...

Money is the King !

Jag kan bara hopppas att jag själv skulle kolla hur folk mådde innan jag började gorma, men jag är faktiskt inte helt säker...

Ja, om någon var synligt skadad såklart att jag skulle agera humant, men skador måste ju inte alltid synas...

2010-01-09 @ 14:20:40
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0